مرکز توپولوژیک مدول های باناخ

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ما مراکز توپولوژیک الحاقی های خاص از عمل های مدول باناخ را بررسی می کنیم ، آنگاه منظم آرنز بودن و نامنظم آرنز بودن این اعمال را مورد مطالعه قرار می دهیم . همچنین نشان می دهیم که اگر aایده آل چپ یا راست a^(**) باشد آن گاه تجزیه بوسیله a^* یا a^(**) منظم آرنز بودن a را نتیجه می دهد . منظم آرنز و به طور قوی نا منظم آرنز بودن a را به منظم آرنز و به طور قوی نامنظم بودن عمل های مدولی a روی دوگان nام a^((n)) مرتبط می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

استفان باناخ

شرح مختصر زندگانی و فعالیت های علمی استفان باناخ ریاضیدان لهستانی.

متن کامل

مرکز توپولوژیکی ضعیف از دوگان دوم جبرهای باناخ

در این مقاله برای اولین بار مفهوم جدیدی به عنوان مرکز توپولوژیکی ضعیف چپ و راست برای دوگان دوم جبرهای باناخ a ، را تعریف کرده و رابطۀ آن را با آرنز منظم پذیری بررسی می کنیم.

متن کامل

مسایل مرکز توپولوژیک

در این پایان نامه فرض کنیم a یک جبر باناخ با ضرب صادق و * جبر باناخ خارج قسمتیa** با ضرب آرنز چپ باشد. یک جبر باناخ معرفی می کنیم که زیرفضای بسته از * با ضرب متفاوت از آن است. به کمک این جبر باناخ مشخصه هایی برای مرکز توپولوژیک (*) zt از * به دست می آید و یک مشخه برای (*) zt وقتی که a ?دارای تقریب همانی کراندار است و توسط لائو و اولگر به دست آمده را به تمامی جبرهای...

15 صفحه اول

مشتق ها روی جبرهای باناخ و توسیع باناخ مدول ها

در این پایان نامه فضای مرکزسازهای دوگانه را برای جبرها و باناخ مدول ها بررسی کرده وآن را به عنوان یک توسیع از جبر یا باناخ مدول اولیه در نظر می گیریم. و از این توسیع در اثبات بعضی قضایای میانگین پذیری استفاده می کنیم به نحوی که اثبات جدید به مراتب از اثبات های قبلی کوتاه تر است.

منظم آرنز بودن مدول های باناخ

در این پایان نامه ملاک ساده ای برای منظم آرنز بودن نگاشت های دو خطی در فضاهای نرم دار که بویژه در عمل مدول های باناخ به کار می روند را ارائه می دهیم و سپس شرایطی را که تحت آن ها خود الحاق دوم از یک مشتق به دوگان مدول باناخ باز هم یک مشتق باشد را بررسی خواهیم کرد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023